MINA MÅL 2018

 
Det är mindre än två veckor kvar av 2017 och jag försökte klura på vad jag vill förbättra med mig det kommande året. Egentligen är jag lite kluven till vad jag tycker om nyårslöften. Jag ser det nog hellre som ett mål än ett löfte eftersom nyårslöften alltid känns lite överdrivna och krystade. Samtidigt är det är en rolig idé, det är som en spark i baken att det är dags att sätta igång nu!

Så jag försökte lista upp 8 små mål som jag verkligen vill ta tag i. Jag har försökt få iordning på vissa saker ett tag men det kommer alltid något i vägen. Jag är på god väg men nu kör vi med nya tag! Är ni med? Nu kör vi! 

1.  Jag och min pojkvän har försökt att laga någon ny rätt varje vecka och det vill jag fortsätta med. 

2. Meditera mera! Jag mediterar vissa dagar men jag vill få det till en daglig rutin, en väldigt viktig sådan! 

3. Åka på en resa. Det är inte lätt att spara när man går på lån så ett mål är att jag ska skrapa ihop till en resa. Kort som lång spelar ingen roll, bara jag får åka och upptäcka något!

4. Sluta spontanshoppa. Jag och några vänner diskuterade det här med spontanköp. Så vi kom sedan fram till att köpa ett plagg/accessoar i månaden verkade som ett bra löfte. Jag tror helt ärligt inte att jag klarar det så jag ska försöka att tänka mer bakom varje köp. Att köpa något som kommer ge mig något mer än bara en plats i garderoben.

5. Sedan ska vi inte glömma yoga! Jag ska sitta på den där mattan, ta och ge mig den tiden flera gånger i veckan för det är viktigt och jag mår så himla bra efteråt!

6. Börja använda menskopp. Jag vet inte varför jag inte har börjat med det än. Det sparar framförallt på miljön och man slipper slösa massa pengar på tamponger och bindor varje månad. En menskopp ska ju hålla flera år, helt perfekt ju!

7. Läsa mer. Tror jag haft detta som mål innan. Att det ska vara så svårt att öppna böckerna och läsa? Jag får liksom aldrig till det. Jag kanske ska försöka låta en väg till/från skolan få vara till läsning eller till ljudböcker vilket jag har mycket lättare att ta mig igenom. Detta blir nog det tuffaste målet för mig :-/ Wish me luck! 

8. Ta lediga dagar till roliga dagar! Jag vill försöka komprimera plugget till vardagar och vara ledig på helger. Nu blir det mest lite slöplugg varje dag och det är inte lika givande. Jag vill försöka hitta på fler aktiviteter de dagar jag är ledig. Så som att besöka ett nytt fik, gå långpromenader, hälsa på släkten eller åka och vandra. Försöka leva mer här och nu hur klyschigt det än låter ;)

2018 - inspo - mål
1
Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Jag ska nog också yoga nästa år :)
Resa vore också kul, det var längesen jag åkte utomlands :P

Svar: Ja yoga på!!! Och res på med!! :D :D
Linn Bank