BÖCKER JAG VILL LÄSA...

Jag älskar att läsa och det är så synd att jag gör det så lite. Heja er som slukar böcker varje vecka!! Jag får liksom inte till det. Jag ger mig själv för lite tid till det men det är så fint att få kunna skapa sina egna karaktärer i huvudet och inte få allt framför sig på film. Ett mål jag har är att jag ska verkligen ska försöka ge mig mer tid till att läsa. Ta med mig en bok på tåget och unna mig en timme eller två om dagen till att njuta och få dyka in i någon annans liv eller om något helt annat. Min boklista blir allt längre men det kanske finns några bokslukare som läser här. Här är tre böcker jag har på min lista och kanske tre tips till er som inte läst dem! 
 
DEN LILLA SVARTA - Gunilla Ander
 
Hållbart mode är ett så viktigt ämne och om jag förstått rätt så är det precis detta Gunilla tar upp i sin bok. Allt om hur vi egentligen inte tar vårt ansvar och prisfrågan. En sån bok kan inte vara något annat än nyttig att läsa. Den här boken är inte bara för modefreaks, denna bok är för alla! 
 
"Gunilla Ander tar läsaren till T-shirt Capital, indiska Tirupur, - ett kluster av syfabriker som står för 90 procent av Indiens hela export av stickade plagg i bomullstrikå och gör en välskriven granskning av slogans som fashion without guilt, the future will be circular, clean fashion och Mother Nature´s own choice 
/Magnus Linton,DN"
 
LOLITA - Vladmir Nabokov
 
En klassiker. Har någon läst denna? Jag är väldigt nyfiken på Lolita. 
 

"En pågående mardröm och en motorväg av motellnätter och våldtäkter och så DU, LÄSAREN, den lättledda dåraktiga läsaren som, när du kommer till slutet av boken, upptäcker att du har följt honom blint, en främmande dåre genom nattens skogar och glassbarer, mörka biografer, skridskobanor, och du har gjort det villigt och andlöst och genom det mjuka ankdunet på småflickors överarmar, ett barns överarmar.« | SARA STRIDSBERG, AFTONBLADET"

 
LEAN IN av Sheryl Sandberg
 
"Varför klättrar så få kvinnor högt i karriären? Facebooks operativa chef Sheryl Sandberg beskriver genom personliga erfarenheter, humor och väl underbyggd fakta hur kvinnor kan ta större plats i arbetslivet. Hon vill inspirera till förändring - själv har hon brottats med könsbetingade reaktioner, vacklat i prioriteringen mellan familj och arbetsliv, missat barnens matsäcksdagar och varit så trött att hon gråtit på toaletten inför viktiga konferenser.(...)"
 
En riktig powerbok. Den här står verkligen på listan! 
 
Har ni några boktips?
böcker - höst