HÖJDPUNKTER 2017

2017 är snart slut. Vilket år jag har haft! Ett väldigt lärorikt sådant! Fått lära känna massa nya vänner, upptäckt nya platser, flyttat hemifrån, börjat plugga och blivit starkare i mig själv. Skulle jag försöka lista upp de bästa saker/händelser detta år måste det ändå vara...
 
1. PUERTO RICO 
 
 
Jag började året med en resa tillsammans med min bästa vän. Vi tog våra resväskor och åkte till Karibien! En sak är säker - jag ska tillbaka till karibien! Haha, jag har nog sagt så till i princip alla platser jag besökt, jag är kär i världen! Men hur som helst hade vi två veckor på vackra Puerto Rico. En så fin ö och härligt folk! Folket var så himla snälla och hjälpsamma. God mat, vackra stränder och regnskogen!!! Ett check på min bucket list - besöka regnskog ✔️ Även en av de mest vackraste saker jag upplevt fick jag se på ön. Vi paddlade bland "neonplankton" en sen kväll. DET rekommenderar jag! Det går inte att få bild utan man måste se med sina egna ögon. Att paddla genom den svarta natten och samtidigt dra handen genom vattnet och se detta neonljus simma omkring!!! Det var magi!! Nyfikna? Sök på fluorescent plankton!!!
 
alla byggnader i deras "huvudstad" på ön var så färgrika!
 
2. Flytta hemifrån/Börja plugga
 
I samband med flytten hoppade jag för första gången på tåget till Borås för att börja min utbildning. På knappt en vecka blev hela vardagen något helt nytt och hittills känns inget fel. Jag är numera en pendlare men tycker det är lönsamt att pendla till skolan för då får jag plugga det jag vill och samtidigt bo med den jag älskar. Sedan har jag har fått massa nya vänner och ett nytt kontaktnät! Så roligt! Nya personer att bolla ideér med och kul att umgås med folk som är intresserade av nästan precis samma saker som en själv! Det tråkiga är bara att jag inte alltid kan vara med pga att jag bor här medan de bor i Borås men jag gör så gott jag kan! Skolan är väldigt givande men samtidigt tuff. En termin är snart klar och jag börjar få in en rutin. Både hemma, i lägenheten, och i skolan. Jag känner att jag har växt som person i och med den snabba förändringen jag gjorde. Att flytta hemifrån var verkligen det mest perfekta som hände just då. Jag älskar att äntligen få ha mitt egna ställe. Jag kände mig mer än redo för den omställningen och att äntligen få skapa en vardag med min pojkvän. Självklart saknar man sin familj men jag har inte flyttat någon mil direkt. Det är knappa tre kilometer till huset så är saknaden för stor är det bara att cykla dit!

 

3. TEXAS/MEXICO

 
Under maj månad tog jag ännu en gång min resväska över Atlanten, nu med min kära barndomsvän, till våra föräldrars vänner i Texas. Det var verkligen så härligt! Få lite värme och upptäcka delar av Texas av alla ställen i USA. Sedan när vi väl var så långt hemifrån så passade vi på att ta en weekend i Playa Del Carmen i Mexico och oh la la!! MEXICO! Så vackert! Vi besökte en cenote, (tips!), såg Chichen Itza (1 av världens underverk klara!) och när vi inte var på äventyr degade vi i solen. Me gusta mucho. Jag hann verkligen inte se allt jag ville men vem hinner det på en weekend. Mexico gav mig iaf ett bra intryck och att blanda resan med olika storstäder i texas var tiptop! Vi var i deras hus i Houston och Corpus och även en natt i Austin. Kunde inte fått ett bättre bemötande under tiden vi var där. Att ha vänner på olika platser i världen är verkligen en underbar sak. 
 
Nu återstår två veckor av 2017 och väntar på vad framtiden kommer att erbjuda. Har inga större planer alls så ska bli kul att se var livet leder mig! Vilka är era mest positiva händelser 2017?
bilder - lycka - resa
1
Ida - foto & häst

Åh verkar ju helt underbart! Och Karibien är helt underbart ja! Har varit på Aruba med familj och släkt 2016 och det var heeeeelt underbart, måste tillbaka dit igen! :)

Svar: Åh Aruba verkar så fint! Vill gärna åka dit!!
Linn Bank