MITT FÖRSTA INTRYCK AV TEXTILHÖGSKOLAN

 
2 weeks done. Jag har redan pendlat fram och tillbaka till Borås i två veckor och tiden har gått så snabbt! Både första och andra veckan har det varit massa introevenemang efter skolan så det har blivit väldigt långa dagar. Vi har haft bla. sektionsfest, sittning, barrunda och igår var det avslutningsfest på Grand med alla nya studenter. En dag i skolan hade vi workshop med alla textilstudenter där vi skulle göra vår egna outfit av gamla plagg som sedan avslutades med modevisning! Det var så ballt!! Det har varit jättekul och väldigt roligt att få lära känna nya klassen på detta sätt men samtidigt känns det väldigt skönt att få starta skolan på riktigt och få någon slags rutin på det hela. 

Nu till skolan. Alltså wow vilken skola! Jag har blivit inspirerad varenda dag sedan jag varit där och jag hoppas det håller i sig. Det finns ett textilmuseum, olika utställningar och några shops på själva skolan. Den känns väldigt modern, concrete-inredd och balla möbler runt om på skolan.

Borås har ju aldrig heller varit min favoritstad men jag måste erkänna att jag varit lite hård. Här regnar tyvärr VARJE dag men staden i sig är väldigt fin! Alla uteserveringar vid viskan, bra restauranger och all street art på byggnaderna gör mycket!

Jag känner mig väldigt inspirerad och motiverad att påbörja min utbildning på riktigt. Det är tenta om två veckor så nu är det bara att kötta på!! Jag kan 0 inom ekonomi så har mycket att lära in men det är bara att dyka ner i boken och plugga på! För er som inte vet så studerar jag till Textilekonom vilket kommer ge mig en kandidat i ekonomi men också grunder inom inköp och marknadsföring. Det gör att utbildningen är väldigt bred, vilket jag trivs med. Har möjlighet till fler jobbvägar när jag är klar vilket känns skönt. Klassen känns väldigt bra med. Alla är runt om från hela Sverige och älskar att massa dialekter har samlats i ett klassrum haha. Tror jag kommer trivas väldigt bra med dessa i 3 år! Nu kör vi! 

 

höst - skola
1
alma

så himla roligt för dig Linn!!

Svar: hihi, ja tack finis!!
Linn Bank