COPENHAGEN #CPHFW

1. The Union Kitchen (besvikelsen när man inte fick text på sin cappuccino haha...) men väldigt gott och mysigt ställe!
2. Nyhavn - är aldrig fel. Längtar att strosa här under en sommardag och trängas med alla turister.
3. PS Bar & Grill.
 Gå hit för den godaste margarita-pizzan och en underbar espresso martini! 
 
 
4. Gabbi - street style. Hennes väska!! Vill ha :-( 5. Moi, i min nya favoritkappa. 6. CIFF, en av modemässorna vi var på. Riktigt inspirerande!

Hallå! En vecka har gått sedan jag och klassvännerna strosade runt i Köpenhamn under modevckan. Vi åkte dit tillsammans med andra från skolan och var där för att besöka två modemässor. De är främst för företag, inköpare m.m. men det var verkligen kul att få gå runt och kolla på hur de kommande kollektionerna kommer se ut. Inspirationen maxades och jag kände att min utbildning är precis den jag ska läsa. I dessa mörka, tråkiga tider kan det behövdes lite ny form av motivation för att faktiskt veta att man är på rätt väg. Skönt att få en reminder ibland och jag känner att jag befinner mig precis där jag ska vara.

Vi fick även möjlighet att besöka två visningar vilket var väldigt kul! Det har alltid varit lite av en dröm för mig att få gå på modevisning och nu, äntligen fick jag gå på en. Vi var på Morten Ussing (älskade kläderna!) och Elaine Hersby! Om ni också är sugna på att gå på visning så är det bara att maila alla märken ni är intresserade av att se. Oftast är såklart de mest populära fulla men man kan ha tur! Maila på och hoppas på det bästa! Det gjorde vi ;) 
 
Att faktiskt gå runt med modeintresserade vänner gjorde det inte sämre. Det är verkligen kul att inspireras av sina vänner och bara få ladda om batterierna med en miniweekend fullspäckad av mode! Jag har en tuff vår i skolan framför mig men med lite ny energi ska jag nog se till att klara av detta. Trevlig helg! ♥
2018 - köpenhamn - mode - resa - weekend
2
Hannah

åh vart är din jacka ifrån? så fin!!

Svar: tack så jättemycket!!! Den är från H&M, köpt nu i vintras!
Linn Bank

Meg

men wow, vad roligt att få vara på fashtionweek! lät och ser ut som ett par härliga dagar :))

Svar: ja, det var det verkligen!! <3
Linn Bank